UNIMAT 08-275/3S-04-7

27 sierpnia 2013: Uniwersalna podbijarka torowa PR-U UNIMAT 08-275/3S-04-7 w trakcie prac remontowych na moście Średnicowym w Warszawie. Maszyna jest własnością firmy ZRK-DOM Poznań. Długość ze zderzakami wynosi 28 metrów, a masa własna 72 tony. Na maszynie można zobaczyć napis DOKP Zachodnia. DOKP zlikwidowano 31 grudnia 1998 roku, a podbijarki UNIMAT 08-275/3S były produkowane już w latach 80. Wynika z tego, że maszyna była zakupiona na potrzeby DOKP z Poznania w latach 80/90. 

 

Uniwersalna podbijarka torowa PR-U UNIMAT 08-275/3S-04-7 produkcji Plaser & Theurer jest jedną z najbardziej nowoczesnych maszyn drogowych stosownych na polskich torach. Podbijarka jest maszyną samojezdną, wyposażoną w dwie kabiny. 

 

Podbicie toru polega na wyrównaniu geometrii toru w pionie i poziomie. Tor jest lekko unoszony za pomocą agregatów podbijających, co umożliwia podsypanie pod podkłady tłucznia. Proces podbicia toru odbywa się pod kontrolą laserowych urządzeń geodezyjnych, dzięki czemu tor po podbiciu znajduje się na założonej wysokości, a tłuczeń jest odpowiednio rozłożony pod podkłady, co w efekcie umożliwia przekazywanie odciążeń z przejeżdżających pociągów na tłuczeń na całej powierzchni podkładów kolejowych.

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022