15 listopada 2013: Wagon osobowy przedziałowy z miejscami do leżenia (kuszetka) 2 klasy, serii Bc10mnouz, typu 134Ab (PL-PKPIC 61 51 50-70 010-7 Bc10mnouz) jedzie w składzie wagonów osobowych obok hali Całopociągowej PKP IC na Olszynce Grochowskiej.
Charakterystyka wagonu typu 134Ab:
Długość ze zderzakami: 26 400 mm
Szerokość: 2 824 mm
Wysokość: 4 050 mm
Masa służbowa: 41 t
Drzwi: odskokowo - przesuwne otwierane automatycznie za pomocą przycisku, wyposażone w blokadę otwarcia podczas jazdy oraz centralny zamek wszystkich drzwi
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc: 10 przedziałów po 6 miejsc do leżenia + przedział służbowy
Hamulec: Oerlikon O-PR tarczowy
Typ wózka: MD 523 z hamulcami tarczowymi oraz elektronicznym układem przeciwpoślizgowym
Wagony typu 134Ab zostały wyprodukowane przez HCP w latach 1991–1994. W sumie wyprodukowano 12 wagonów tego typu. W 2007 roku zmodernizowano 10 wagonów 134Ab w zakładach Newag w Nowym Sączu. W trakcie modernizacji zamontowano klimatyzację i WC w systemie zamkniętym oraz zdemontowano jedną parę drzwi wejściowych. Pozostałe dwa wagony typu 134Ab zostały zmodernizowane przez konsorcjum firm: PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki w 2013 roku. Zakres modernizacji był podobny do wykonanego przez Newag1.
Wykaz wagonów PKP IC typu 134Ab (dwa z oznaczeniem 172A po modernizacji PESA+ZNTK MM):
61 51 50-70 000-8 Bc10mnouz | 172A (na czole 171A)
61 51 50-70 001-6 Bc10mnouz | 134Ab
61 51 50-70 002-4 Bc10mnouz | 134Ab | rok. produkcji: 1992
61 51 50-70 003-2 Bcmnouz | 134Ab | rok. produkcji: 1992
61 51 50-70 004-0 Bc10mnouz | 172A (na czole 171A)
61 51 50-70 005-7 Bc10mnouz | 134Ab
61 51 50-70 006-5 Bc10mnouz | 134Ab | rok. produkcji: 1992
61 51 50-70 007-3 Bc10mnouz | 134Ab
61 51 50-70 008-1 Bc10mnouz | 134Ab | rok. produkcji: 1992
61 51 50-70 009-9 Bc10mnouz | 134Ab | rok. produkcji: 1992
61 51 50-70 010-7 Bc10mnouz | 134Ab
61 51 50-70 011-5 Bc10mnouz | 134Ab
__________________
1. HCP Z2. Dostępny w Internecie w https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_Z2#134Ab. Dostęp: 27.02.2020.
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego