Ua | typ 401Z


17 sierpnia 2019: Wagon platforma typ 401Z (80 51971 5 135-2Ua) do przewozu ciężkich pojazdów, stoi na terenie lokomotywowni PKP Cargo na warszawskich Odolanach. Przeznaczenie wagonu: wagon pod ciągnik. Użytkownik: CM Warszawa. Stacja macierzysta: Warszawa Główna Towarowa.


17 sierpnia 2019: Wagon platforma typ 401Z (80 51971 5 135-2Ua) do przewozu ciężkich pojazdów, stoi na terenie lokomotywowni PKP Cargo na warszawskich Odolanach.

Wagon typu 401Z to niskoburtowy wagon do przewozu węgla i rudy żelaza, a po pozbawieniu burt platforma do przewozu ciężkich pojazdów. Wagon był budowany w Hucie Ostrowiec w latach 1961-1963, a następnie według zmodyfikowanej dokumentacji w Fabryce Wagonów Świdnica od 1966 roku. Zmieniono wtedy, między innymi wózki z 1XT na 1XTa, co skutkowało podniesieniem prędkość maksymalnej wagonu do 100 km/godz [1].

Charakterystyka wagonu typ 401Z:
Masa konstrukcyjna platformy - 16 500 kg
Długość wagonu ze zderzakami - 12 240 mm
Powierzchnia ładowna - 31,5 m2
Rozstaw czopów skrętnych - 7 000 mm
Typ wózka - 1XTa
Hamulec zespolony Oerlikon z zaw. rozrządczy. EST3e
Nastawiacz klocka hamulcowego SAB DRV 2A-600
Hamulec ręczny - pokrętło na ostojnicy.
Tablice przestawcze próżny - ładowny
Max obciążenie dla ruchu S - 100 km/godz: 58,0 t (C)

Bibliografia:
[1]. Wagon 401Z. Dostępny w Internecie w https://pl.wikipedia.org/wiki/401Z. Dostęp: 27.02.2020.

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022