Seria Fals | typ 452V


25 lipca 2013:  Czteroosiowy wagon samowyładowczy rodzaju talbot, typu 452V, serii Fals (EVN: 31 51 6667 189-3) stoi w składzie pociągu towarowego na stacji Kielce Herbskie.

31 RIV MC
51 PL-PKPC
6667 189-3
Fals

Czteroosiowy wagon samowyładowczy rodzaju talbot, typu 452V to węglarka budowy specjalnej. Wagon typu 452V powstał w wyniku modernizacji wagonu typu WAP.

Wagon przeznaczony jest do przewozu węgla, kruszyw, rud oraz innych materiałów sypkich (do 2 mm) niewrażliwych na działanie warunków atmosferycznych. Załadunek odbywa się przez górny otwór ładunkowy - za pomocą taśmociągów, urządzeń dźwignicowych lub silosów załadunkowych. Rozładunek wagonu odbywa się samoczynnie, po otwarciu klap bocznych. Klapy mogą być otwierane i zamykane pneumatycznie lub ręcznie.

Wagony eksploatowane przez PKP Cargo posiadają numerację EVN w zakresie od 666 7000 do 666 7249.

Charakterystyka wagonu typ 452V:
Długość wagonu ze zderzakami - 13 500 mm
Długość podwozia - 12 260 mm
Długość otworu ładunkowego - 12 240 mm
Rozstaw czopów skrętu - 7 200 mm
Szerokość wagonu -3 090 mm
Szerokość wagonu z otwartymi klapami - 4 014 mm
Szerokość otworu ładunkowego - 1 864 mm
Prześwit zsypu - 5 210 mm x 550 mm
Wysokość wagonu od główki szyny - 4 000 mm
Pojemność ładowna - 75 m3
Masa konstrukcyjna - 27 500 kg
Max obciążenie dla ruchu S - 100 km/h: 52,5 t (C)
Maksymalna prędkość próżnego wagonu - 120 km/h
Min promień łuku toru - 75 m
Typ wózka - 1XTamp
Rozstaw osi wózka - 2 000 mm
Hamulec pneumatyczny systemu Oerlikon O-GP-A
Zawór rozrządczy Est3f/HGB-300
Nastawiacz klocków hamulcowych SAB DRV2A-600
Hamulec ręczny na pomoście

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022