28 czerwca 2013: Wagon konferencyjny standardu Ygrek (EVN: 51 51 09-70 000-2 Pk) stoi na terenie wagonowni PKP IC na Olszynce Grochowskiej.
Wagon konferencyjny (EVN: 51 51 09-70 000-2 Pk) powstał na bazie wagonu typ 111Ac (nr fabryczny 002850, EVN: 51 51 20-88 444-7), który został wyprodukowany przez Pafawag Wrocław 15 czerwca 1974 roku.
W trakcie naprawy średniej, która została wykonana w ZNTK Pruszków w 1992 roku, wagon został przebudowany i otrzymał nowy numer EVN: 51 51 09-70 000-2. Co do daty modernizacji istnieją pewne rozbieżności. Można spotkać informacje, że modernizacja była prowadzona w 1997 lub 1998 roku.
W trakcie naprawy średniej, która została wykonana w ZNTK Pruszków w 1992 roku, wagon został przebudowany i otrzymał nowy numer EVN: 51 51 09-70 000-2. Co do daty modernizacji istnieją pewne rozbieżności. Można spotkać informacje, że modernizacja była prowadzona w 1997 lub 1998 roku.
Wagon miał być częścią projektu "Train d’Europe", którego inicjatorem była firma BBJ Servis gGmbH. Projekt zakładał wymianę młodzieży, pomiędzy szkołami zawodowymi, w różnych krajach - stąd napisy "BBJ Servis gGmbH" i "Train d’Europe" na pudle wagonu. Wagon wykorzystano w kilkunastu podróżach, w ramach tej akcji (zwykle w składach pociągów rozkładowych). Wagon był obsługiwany przez Wars Tur.
Firma Sachsenmodelle wypuściła na rynek model tego wagonu - "Sachsenmodelle H0 18679 Konferenz und Ausbildungswagen". Model wypuszczono na rynek w niedużej liczbie i jest trudny do zdobycia.
Ponieważ projekt "Train d’Europe" nie spełniał oczekiwań inicjatorów, zrezygnowano z niego, a wagon sprzedano w 2014 roku prywatnej osobie. Obecnie wagon stoi we wsi Czerniki (między Kętrzynem, a Gierłożą). Wagon powoli niszczeje. Nie są znane zamiary obecnego właściciela dot. ewentualnego wykorzystania wagonu.
Firma Sachsenmodelle wypuściła na rynek model tego wagonu - "Sachsenmodelle H0 18679 Konferenz und Ausbildungswagen". Model wypuszczono na rynek w niedużej liczbie i jest trudny do zdobycia.
Ponieważ projekt "Train d’Europe" nie spełniał oczekiwań inicjatorów, zrezygnowano z niego, a wagon sprzedano w 2014 roku prywatnej osobie. Obecnie wagon stoi we wsi Czerniki (między Kętrzynem, a Gierłożą). Wagon powoli niszczeje. Nie są znane zamiary obecnego właściciela dot. ewentualnego wykorzystania wagonu.
Bibliografia:
[1]. Baza Wagonów Kolejowych - wagon BBJ. Dostępny w Internecie: w http://bazawagonow.pl/wagonbbj.html. Dostęp: 17.01.2020
[2]. Komentarze w Kolejowej Grupie. Dostęp w Internecie: https://www.facebook.com/groups/kolejowagrupa/permalink/3246214825394962/. Dostęp: 19.01.2020.
Wagon stoi na bocznym torze w Czernikach, między Kętrzynem a Gierłożą
OdpowiedzUsuńBył obsługiwany przez Wars Tur
OdpowiedzUsuń