SM42-604


28 czerwca 2013: SM42-604 przeciąga po grochowskim wianku wagony pasażerskie PKP IC do hali Całopociągowej na Olszynce Grochowskiej.


17 czerwca 2013: SM42-604 przeciąga po grochowskim wianku wagony pasażerskie PKP IC do hali Całopociągowej na Olszynce Grochowskiej.

W maju 2015 roku lokomotywa SM42-604 została zmodernizowana do typu 6Dl (SU42-1009). Modernizacja do wersji dwuagregatowej została wykonana w NEWAG S.A. Nowy Sącz. Wynikiem modernizacja była też zmiana oznaczeń fabrycznych na 6Dl. 6DI to także pierw­sza loko­mo­tywa moder­ni­zo­wana przez NEWAG S.A., w któ­rej zabu­do­wano zde­rzaki pochła­nia­jące ener­gię zderzeniową.

W skład agregatu prądotwórczego 6Dl wchodzą: dwa wysokoprężne silniki spalinowe CATERPILLAR typu C18 o mocy 563 kW połą­czone poprzez sprzę­gło ela­styczne z zespo­łami prąd­nic syn­chro­nicz­nych. Sil­niki trak­cyjne LSa 430 zasi­lane są z pro­stow­ni­ków trak­cyj­nych wyko­na­nych w tech­no­lo­gii IGBT.

Agre­gaty prą­do­twór­cze mogą pra­co­wać w dwóch kon­fi­gu­ra­cjach: pierw­sza wyko­rzy­stuje moc oby­dwu sil­ni­ków do celów trak­cyj­nych, druga pozwala na wyko­rzy­sta­nie mocy jed­nego z agre­ga­tów do celów trak­cyj­nych, a dru­giego do zasi­la­nia wagonów.

Bibliografia:
[1]. 6Dl. [Dokument elektroniczny]: https://www.newag.pl/oferta/6dl/ [Dostęp: 25.12.2019]

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022