28 czerwca 2013: SM42-604 przeciąga po grochowskim wianku wagony pasażerskie PKP IC do hali Całopociągowej na Olszynce Grochowskiej.
17 czerwca 2013: SM42-604 przeciąga po grochowskim wianku wagony pasażerskie PKP IC do hali Całopociągowej na Olszynce Grochowskiej.
W maju 2015 roku lokomotywa SM42-604 została zmodernizowana do typu 6Dl (SU42-1009). Modernizacja do wersji dwuagregatowej została wykonana w NEWAG S.A. Nowy Sącz. Wynikiem modernizacja była też zmiana oznaczeń fabrycznych na 6Dl. 6DI to także pierwsza lokomotywa modernizowana przez NEWAG S.A., w której zabudowano zderzaki pochłaniające energię zderzeniową.
W skład agregatu prądotwórczego 6Dl wchodzą: dwa wysokoprężne silniki spalinowe CATERPILLAR typu C18 o mocy 563 kW połączone poprzez sprzęgło elastyczne z zespołami prądnic synchronicznych. Silniki trakcyjne LSa 430 zasilane są z prostowników trakcyjnych wykonanych w technologii IGBT.
Agregaty prądotwórcze mogą pracować w dwóch konfiguracjach: pierwsza wykorzystuje moc obydwu silników do celów trakcyjnych, druga pozwala na wykorzystanie mocy jednego z agregatów do celów trakcyjnych, a drugiego do zasilania wagonów.
Bibliografia:
[1]. 6Dl. [Dokument elektroniczny]: https://www.newag.pl/oferta/6dl/ [Dostęp: 25.12.2019]
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego