Seria Shimmns-u | typ 708


8 czerwca 2013: 4-osiowy wagon kołpakowy służący do przewozu blach w kręgach, seria Shimmns-u, typ 708 (31 80 467 6 171-0 RIV D-DB Shimmns-u) stoi na jednym z torów towarowej części stacji Warszawa Praga.

31 RIV
80 D-DB
467 6 171-0
Shimmns-u

Wagony kołpakowe posiadają teleskopowo przesuwane osłony. Po ich zsunięciu istnieje możliwość odsłonięcia więcej, niż połowy powierzchni ładunkowej, co ułatwia dostęp do ładunku. Końce wagonu zabezpieczone są ścianami czołowymi. Przesuwane osłony i ściany czołowe zapewniają ochronę ładunku przed uszkodzeniem i działaniem warunków atmosferycznych.

W 2002 roku około 650 wagonów serii Shimmns zostało zmodernizowanych do typu Shimmns-u. Po 2015 roku część wagonów została zmodernizowana do typu 708.4 - seria Shimmns-ttu (wagony z zakresu: 467 6 000 - 467 6 599)

Charakterystyka wagonu typ 708:
Długość wagonu ze zderzakami / ładunkowa: 12040 mm / 10800 mm
Wysokość wagonu od główki szyny: 4110 mm
Masa konstrukcyjna 22 500 kg
Max masa ładunku - 67 ton
Maksymalna prędkość: pusty / załadowany: 120/100 km/h
Max nacisk na oś 22,5 tony
Hamulec Knorr KE-GP-A

Bibliografia:
[1]. Shimmns(-t, -ttu, -tu, -u) 708. [Dokument elektroniczny]: https://www.dybas.de/dybas/gw/gw_s_7/g708.html [Dostęp: 20.12.2019]

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022