18 października 2019: 4-osiowy wagon węglarka serii Eamnos, typ E06B 57 m3 (37 84 5840 759-0 | TEN NL-FPL Eamnos), stoi na towarowej części stacji Warszawa Rembertów. Wagon eksploatowany jest przez firmę Freightliner PL i został przyprowadzony w składzie pociągu FPL, który przywiózł kruszywo na teren ładowni w Rembertowie. Na uwagę zasługuje logo na wagonie: "Zero Injuries - our goal everyday". Właścicielem wagonu (napis na burcie: Eigentümer der Wagon) jest GATX Rail Poland.
37 TEN
84 NL-FPL
5840 759-0
Eamnos
37 TEN
84 NL-FPL
5840 707-9
Eamnos
37 TEN
84 NL-FPL
5840 621-2
Eamnos
37 TEN
84 NL-FPL
5840 748-3
Eamnos
Charakterystyka wagonu typ E06B 57 m3:
Długość wagonu ze zderzakami 11 300 mm
Długość ładunkowa 10 048 mm
Szerokość wagonu 3 082 mm
Wysokość wagonu od główki szyny 3 183 mm
Powierzchnia ładunkowa 26,2 m2
Objętość użytkowa 57 m3
Minimalny promień łuku toru 35 m
Szerokość ładunkowa 2 870 mm
Max ładowność wagonu 72 t
Masa własna wagonu 18 t
Maks. prędkość dla wagonu próżnego 120 km/h
Maks. prędkość dla wagonu ładownego 100 km/h
Typ wózka Y25Lsd-K/-K-V lub Y25Lsd-KP1
Maksymalny nacisk zestawu kołowego na szyny 22,5 t/oś
Płyta podłogowa: 8 mm - typ HARDOX
Ściany wagonu: 5 mm - S700MC
Kompozytowe wstawki hamulcowe typu C810
Skrajnia kinematyczna G1 TSI
Wagon typu E06B produkowany jest przez Greenbrier Europe Wagony Świdnica S.A. Wagon wszedł do użytku w 2017 roku. Jest to konstrukcja zoptymalizowana do przewozu kruszyw. Wagony E06B są wyraźnie krótsze od tradycyjnych węglarek. Dzięki temu, pociąg o długości 600 metrów będzie składach się z 10 wagonów więcej, w porównaniu do składu tradycyjnych Eaos-ów. 600 metrowy pociąg można zestawić z max. 52 wagonów Eamnos E06B.
Konstrukcja wagonu spełnia wymagania norm TSI, EN, UIC. Wagon posiada dopuszczenie do ruchu na terenie wszystkich państwach członkowskich UE, zgodnie z art. 23 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (oznaczenie na ścianie wagonu: TEN GE).
Wagon jest ładowany od góry. Rozładunek odbywa się na wywrotnicach wagonowych bocznych lub najczęściej mechanicznie za pomocą czerpaków. Czyszczenie wagonów odbywa się z wykorzystaniem małych drzwi, które znajdują się na obu ścianach bocznych.
Wagon jest ładowany od góry. Rozładunek odbywa się na wywrotnicach wagonowych bocznych lub najczęściej mechanicznie za pomocą czerpaków. Czyszczenie wagonów odbywa się z wykorzystaniem małych drzwi, które znajdują się na obu ścianach bocznych.
Bibliografia:
[1]. Greenbrier Europe - Product catalog: Eamnos 57 m3-E06B | 4-axle open box wagon
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego