24 kwietnia 2014: Wagon serii B10nouz, typ 111ALux, w składzie pociągu przejeżdżającego po linii kolejowej nr 509, obok Lasku na Kole.
Wagony typu 111ALux powstał w wyniku modernizacji wagonów z rodziny 111A (wyprodukowane przez FW Pafawag). W sumie zmodernizowano 5 wagonów typ 111A do typu 111ALux. Wagony typu 111ALux wyposażone są w wózki typu 25NA, przystosowane do prędkości 160km/h. 111ALux to wagon 2 klasy, wyposażony w zamknięty obieg WC. Stacją macierzystą wagonów była Warszawa Grochów.
W 2013 roku Newag przeprowadził naprawę rewizyjną, wszystkich 5 wagonów typu 111ALux. Obecnie wszystkie wagony typ 111ALux są odstawione i nie jeżdżą w składach pociągów IC.
Wykaz wagonów typu 111ALux (data wydania pierwszego dopuszczenia do eksploatacji - rok produkcji)[1]:
EVN: 51 51 20-70 816-6 2000.03.16 1979 (nr fabryczny: 003893) - poprzednio typ 111Al
EVN: 51 51 20-70 824-0 2000.03.16 1983 (nr fabryczny: 004212) - poprzednio typ 111Ah
EVN: 51 51 20-70 833-1 2000.03.16 1983 (nr fabryczny: 004234)
EVN: 51 51 20-70 832-3 2000.03.16 1982
EVN: 51 51 20-70 823-2 2000.03.16 1983
Przypisy:
[1]. Wyciąg z Krajowego Rejestru Pojazdów Kolejowych (NVR) [dokument elektroniczny]: https://www.utk.gov.pl/download/1/51595/WyciagzNVRIX2019.xlsx [dostęp: 7.11.2019].
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego