ET41-001


10 listopada 2019: ET41-001, po przyprowadzeniu składu węglarek z kruszywem na stację Warszawa Rembertów, stoi na torze 12 stacji.

Z historii ET41-001:
13 listopada 2019 roku, około godz. 12.30, pociąg PKP Cargo TME 414020/1, ciągnięty przez ET41-001, relacji Mysłowice - Warszawa Praga, najechał na tył pociągu TDE 712032/3 (puste platformy kontenerowe) Ecco Rail, relacji Rzepin - Małaszewicze. Do zdarzenia doszło na terenie Lasku na Kole w Warszawie, na szlaku Jelonki - Gdańska Osobowa. Wykoleiły się 3 wagony pociągu Ecco Rail. Sieć trakcyjna spadła na niedużym odcinku, ale nie została poważne uszkodzona. Do najechania doszło przy niedużej prędkości. Lokomotywa ET41-001 uległa uszkodzeniu (oderwane zderzaki, rozbite lampy, wgniecenia na pudle członu ET41-001-A).

Zdarzenie miało miejsce na towarowej obwodnicy Warszawy, gdzie intensywność ruchu jest dużo mniejsza, niż na fragmencie obwodnicy prowadzącej do stacji Warszawa Zachodnia, gdzie kursuje wiele pociągów osobowych. Szczęściem, w tym nieszczęściu jest to, że w czasie zdarzenia nie jechał żaden pociąg drugim torem, ponieważ uderzone platformy zostały zepchnięte na oba tory, tarasując całe torowisko. Wszystko zakończyło się bez poważniejszych następstw. Nikt nie odniósł żadnych obrażeń.

Po zdarzeniu od razu przystąpiono do działań mających na celu usunięcie jego skutków. Od strony Warszawy Gdańskiej, z pociągiem ratunkowym pracowała SM42-350. Od strony Warszawy Głównej Towarowej pracował drugi pociąg ratunkowy.

ET41-001 została następnie odstawiona na jeden z torów, w pobliżu nastawni Jl, na stacji Warszawa Jelonki. Lokomotywa stała na stacji Warszawa Jelonki do 15 listopada. W godzinach popołudniowych została ściągnięta, przez lokomotywę ET22, na teren Centralnego Zakładu PKP CARGO w Warszawie na Odolanach.

[aktualizacja 15.11.2019]

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022