#607 Konstal N


17 września 2016: Dni Transportu Publicznego 2016 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.
.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.


21 września 2013: Dni Transportu Publicznego 2013 w zajezdni tramwajowej - Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 Mokotów przy ulicy Woronicza 27 w Warszawie. #607 Konstal Typ N.

W dniu 22 lipca 1949 roku, w związku z oddaniem do użytku Trasy W-Z, na terenie Warszawy pojawiły się wagony tramwajowe typu N, wyprodukowane przez Konstal Chorzów.

Wagony typu N kursowały po ulicach Warszawy tylko przez 20 lat, do października 1969 roku. Powodem była ekspansja wagonów typu 13N, które stały się podstawowym tramwajem Warszawy aż do końca XX wieku. W związku z tym, wagony typu N były wycofywane z eksploatacji w Warszawie i przekazywane do innych miast (Kraków, Poznań, Katowice, Szczecin, Wrocław).

Wagon #607 został wyprodukowany w 1949 roku. Wagon należy do typu N1 (wyprodukowano 20 sztuk wagonów tego typu). Wagon #607 został wycofany z ruch liniowego w Warszawie w dniu 22 lutego 1967 roku, a następnie przekazany do Szczecina, W roku 2001 wagon trafił do Instytut Elektrotechniki w Międzylesiu, skąd został przekazany Tramwajom Warszawskim.

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022