Seria Es | typ 3W/L


10 lipca 2016: Dwuosiowa węglarka serii Es, typ 3W/L (21 51 PL-PKPC 554 8 037-3 Es 2151) stoi na torze bocznicowym, biegnącym pomiędzy terenem FSO, a ulicą Golędzinowskią w Warszawie. Na deklu od maźnicy można było odczytać rok: 1962.


10 lipca 2016: Dwuosiowa węglarka serii Es, typ 3W/L (21 51 PL-PKPC 554 8 058-8 Es 2151) stoi na torze bocznicowym, biegnącym pomiędzy terenem FSO, a ulicą Golędzinowskią w Warszawie

Węglarki typ 3W/L posiadają odchylane ściany czołowe, co umożliwia ich rozładunek przy pomocy wywrotnic czołowych. Pudło wagonu zostało usztywnione górną obwodziną ze specjalnego profilu.

Wagon został opracowany w ZNTK Ostrów Wlkp. Wagon był produkowany w latach 1994–1996 (425 sztuk) oraz w roku 2000 (100 sztuk) w Fabryce Wagonów w Ostrowie Wielkopolskim.

Charakterystyka wagonu typ 3W/L:
długość: 10 000 mm
długość ładunkowa: 8 760 mm
powierzchnia ładunkowa: 24 m2
pojemność ładunkowa: 37 m3
masa: 11 100 kg
min. promień łuku: 35 m
maks. prędkość: 100 km/godz

Bibliografia:
[1]. wikipedia.org: Wagon 3W/L
[2]. bsk.isdr.pl: Es (3W/L)

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022