27 lipca 2017: Kafar kolejowy typ KK-2750 (99 51 PL-TRAPL 9410 001-3Ua-w) należący do firmy TRAKCJA PRKiL w trakcie pracy na torowisku stacji Włoszczowa Północ.
27 lipca 2017: Kafar kolejowy typ KK-2750 (99 51 PL-TRAPL 9410 001-3Ua-w) należący do firmy TRAKCJA PRKiL w trakcie pracy na torowisku stacji Włoszczowa Północ.
27 lipca 2017: Kafar kolejowy typ KK-2750 (99 51 PL-TRAPL 9410 001-3Ua-w) należący do firmy TRAKCJA PRKiL w trakcie pracy na torowisku stacji Włoszczowa Północ.
27 lipca 2017: Kafar kolejowy typ KK-2750 (99 51 PL-TRAPL 9410 001-3Ua-w) należący do firmy TRAKCJA PRKiL w trakcie pracy na torowisku stacji Włoszczowa Północ.
Kafar kolejowy typ KK-2750 służy do wbijania pali prefabrykowanych - o przekroju prostokątnym - obok torów kolejowych. Na wbitych w grunt palach montowane są słupy trakcji elektrycznej. Kafar wyposażony jest w wolno-spadowy, elektronicznie sterowany młot hydrauliczny Fambo typ HY-ram 2750. Kafar umożliwia wbicie pali o długości do 5 metrów i masie do 2350 kg. Jeżeli wbicie pala przy pomocy młota nie jest możliwe, to pal jest zagłębiany w gruncie przy pomocy głowicy obrotowej (dodatkowe wyposażenie kafara)
Zasilanie prądnicy układu jezdnego oraz mechanizmu kafara realizowane jest przez agregat hydrauliczny. Kafar KK2750 zamontowany jest na podwoziu - platformie - żurawia kolejowego EDK80/3. Na platformie zamontowana jest kabiny operatora kafara kolejowego. Układy hydrauliczne kafara zostały zbudowane w oparciu o komponenty firmy Parker. Producentem kafara kolejowego typ KK-2750 jest firma PIW Wamet.
Dane techniczne:
Młot hydrauliczny - masa bijaka 2750 kg
Udźwig wciągarki 35 kN
Moment obrotowy głowicy wiercącej 600 daNm
Kąt pochylenia prowadnicy (lewo-prawo) +/- 7°
Kąt obrotu nadwozia +/- 95°
Masa osprzętu (całkowita) ~45.000 kg
Agregat hydrauliczny:
silnik wysokoprężny 115 kW
obroty 1500 obr/min
moc prądnicy 69 kVA
masa agregatu 3750 kg
Bibliografia:
[1]. wamet.pl (dostęp 21.10.2019).
[2]. forum-budowlane.pl (dostęp 21.10.2019)
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego