17 sierpnia 2019: ET41-200 na terenie Lokomotywowni Warszawa Odolany.
|
5 maja 2017: ET41-200 stoi na jednym z torów przeznaczonych dla grupy postojowej lokomotyw na stacji Sitkówka-Nowiny. |
ET41-154 ma wiele wspólnego z ostatnią wyprodukowaną lokomotywą tej serii PKP, czyli z ET41-200. ET41-154 oddała w 1986 roku swój człon B dla lokomotywy ET41-200. Od tego czasu ET41-154B to ET41-200B. Warto w tym miejscy wspomnieć o przyczynie "teleportacji" członu B pomiędzy tymi lokomotywami. Otóż w trzecim roku eksploatacji ET41-200 (1986) doszło do poważnego wypadku z udziałem tej lokomotywy. Lokomotywa ET41-200 została skreślona ze stanu i niewiele brakowało, aby zakończyła służbę na PKP.
Wypadek z 1986 roku nie był jedyną przypadłością tej lokomotywy na szlaku. 14 stycznia 2014 roku prowadząc pociąg towarowy relacji KWK Szczygłowice - Nowa Huta doszło do wykolejenia obu wózków członu B. Zdarzenie miało miejsce na odcinku LK nr 93 Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice. Znowu człon B! Czy lokomotywa ET41-200 nie ma na swoim koncie więcej "przygód" na szlaku? Wydaje się, że coś by się jeszcze znalazło, ale o tym mogliby tylko powiedzieć maszyniści, którzy mieli przyjemność na niej pracować.
Komentarze
Prześlij komentarz
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wszelkimi ciekawostkami dotyczącymi taboru kolejowego