Pu29-3


26 listopada 2017: Parowóz Pu29-3 na Stacji Muzeum


26 listopada 2017: Parowóz Pu29-3 na Stacji Muzeum

Pu29-3 to największy polski parowóz wyprodukowany w okresie międzywojennym. Na tory wyjechały tylko 3 parowozy tego typu, z których Pu29-3 możemy obecnie oglądać na terenie Stacji Muzeum. Głównym powodem skonstruowania lokomotywy przez HCP - na zlecenie Ministerstwa Komunikacji - była konieczność prowadzenia ciężkich, niemieckich pociągów tranzytowych na odcinku Chojnice – Tczew – Malbork. Parowóz był udaną konstrukcją, ale ze względu na swoją długość nie mieścił się na wielu obrotnicach i z tego względu nie podjęto decyzji o jego dalszej produkcji.

Po wybuchu wojny w 1939 roku został przejęty przez Ostbahn. Do Polski wrócił - w ramach rewindykacji polskiego mienia - 27 kwietnia 1949 roku. W 1970 roku zakończył służbę na PKP.

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022