Seria WLAB10ouz | typ ex Bautzen 86


15 listopada 2013: Wagon sypialny osobowy 1./2. klasy, serii WLAB10ouz, typu Y ex Bautzen 86 (PL-PKPIC 52 51 70-70 034-4 WLAB10ouz 1251), w składzie innych wagonów pasażerskich, w trakcie przejazdu obok hali Całopociągowej PKP IC na Olszynce Grochowskiej. Wagony stanowiły skład pociągu, który zakończył bieg na stacji Warszawa Wschodnia i po skończonym biegu zostały przeciągnięte na teren bocznicy PKP IC na Olszynce Grochowskiej.

Charakterystyka wagonu typu Y ex Bautzen 86, serii WLAB10ouz:
Długość ze zderzakami 24,50 m
Rozstaw osi skrajnych, czopów skrętu, osi skrajnych wózka 17,20 m
Rodzaj ogrzewania: ogrzewanie wod.
Masa własna, łącznie z 50% zapasu wody 49 t
Masa całkowita 51 t
Liczba miejsc do siedzenia 30 (Pl)
Przystosowany do prędkości 160 km/godz
Wagon spełniający wymogi przepisów PPW (MC) i RIC
Hamulec pneumatyczny systemu Knorr KE-GPR (hamulec dużej mocy)
Nastawiacz klocków hamulcowych SAB DRV3A-450
Masa hamująca dla zakresu nastawiacza hamulca towarowy: G52t
Masa hamująca dla zakresu nastawiacza hamulca osobowy: P53t
Masa hamująca dla zakresu nastawiacza hamulca pospieszny: R73t

Wagony sypialne serii WLAB10ouz to zmodernizowane wagony serii WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80 309 ... 358 (ex Bautzen 86 - VEB Waggonbau Bautzen, rok produkcji 1986). Modernizacja została wykonana przez zakłady PESA Bydgoszcz w latach 2008-20101.
_________________
1. Wagony osobowe PKPIC - WLAB10o, WLAB10ou 52 51 70-80 309 ... 358. https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=PKPIC_Y

Komentarze

TOROWY ISSN 2719-4620



MAGAZYN TOROWY 2019 | 2020 | 2021 | 2022